Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A magyar srácoké tényleg nagyobb?

Meleg helyzet Erdélyben 2.

2016. november 16. - Juhász.Gábor

erd2_3.jpg

Mivel nagyon kíváncsiak voltunk arra, milyen lehet határon túli magyar melegként élni Romániában, ezért felkerestük az LMBTQ Erdélyben nevű Facebook csoportot. Szomszédunkban egyedül ők foglalkoznak a magyar nyelvű meleg kisebbség problémáival.

Cikksorozatunk első részében Mónikával beszélgettünk az egyesület munkásságáról, és arról, hogyan jelenik meg a homoszexualitás kérdése a román parlamentben. A folyatásban Botond és Zoltán mesél majd nekünk az erdélyi meleg élet sajátosságairól.

Botond és Zoltán Erdélyben születtek, és jelenleg Kolozsváron élnek. Mindketten felvállalják másságukat családjuk és barátaik előtt is. Bár elfogadásuk nem volt zökkenőmentes, mára mindkettejük környezete megbarátkozott a helyzettel. Rendszeresen részt vesznek az LMBTQ Erdélyben csoport munkájában.

Hogyan látjátok, miként viszonyulnak ismerőseitek a homoszexualitás kérdéséhez?

Zoltán: A kirekesztőktől a teljesen elfogadókig sokféle/fajta személyt ismerek. Nem értek, érthetek mindegyikkel egyet, viszont ha magamnak fenntartom a jogot a véleményformálásra, akkor el kell fogadjam azt is, ha más véleménye nem egyezik az enyémmel. Kivételt képez ez alól az erőszakos megnyilvánulás, a bántalmazás.

Botond: A szűkebb baráti kör teljes mértékben elfogadó, a tágabb már kevésbé. Főleg olyanok ítélik el, akik életükben nem találkoztak egy meleggel sem, vagy nem vették a fáradtságot, hogy utánanézzenek a témának. Azt hiszem, agyilag pihentetőbb elzárkózni valamitől, elítélni, mint utánajárni...

A környezetetekben élő LMBTQ emberek mennyire merik felvállalni magukat?

Zoltán: Találkozom olyanokkal, akik bujdosnak mások elől, és olyanokkal is, akik teljesen felvállalják irányultságukat. Sokan vagyunk és sokfélék. Van, akinek megadatott, hogy környezetében kibontakozhasson, van, akiből pontosan a környezete ellenséges hozzáállása robbantotta felszínre szexuális irányultságának nyílt felvállalását. Ugyanakkor sokan még attól is rettegnek, hogy más melegek előtt felvállalják önmagukat.

Botond: Nagy részük a “don't ask, don't tell” elv szerint él. Azaz lehet, hogy valamennyien tudják az illetőről, de ha nem kérdeznek, ő sem mondja. Tipikusan erdélyi: ha nem beszélünk egy problémáról, akkor az nem is létezik.

Nálunk főleg a melegfelvonulásra szokás hivatkozni, ha szóba kerül, mi a gond a melegekkel. Nálatok mi az elutasítás fő oka?

Zoltán: Az indok a szűklátókörűség. Arra hivatkozni, hogy "nincsen bajom a buzikkal, de ne riszálják magukat az utcán" olyan, mint azt mondani, hogy "nincsen bajom a másképp gondolkodókkal, csak fogják be a pofájukat". Mindaddig, amíg ezen cselekedettel nem ártunk senkinek (és nem hiszem, hogy ártanánk), nem kellene zavarjon senkit sem. Az a megállapítás sem áll jobb lábakon, hogy a heterók nem rendeznek ilyen felvonulásokat, nekik nem kell azokért a jogokért harcolniuk, amelyek eleve megadattak számukra, de a meleg közösség számára nincsenek biztosítva. Viszont ahhoz, hogy látható legyen, hogy igenis van igény erre, ahhoz kellenek a "Pride" típusú megmozdulások.

Botond: Melegfelvonulásról nem szokott szó esni, a környezet eléggé vallásos, és amiatt elutasítóak. De ez sem általános. A legnagyobb tévedés ott van, hogy etikai kérdést csinálnak a dologból, azaz a melegek választják az orientációjukat, tehát döntést hoznak, ami persze rossz. Nem tudom, miért tartja olyan erősen magát ez a tévhit. Valószínűleg, ha rájönnének, hogy ez nem választás kérdése, akkor elfogadóbbak lennének.

erd2_1.jpgBukarest Pride

Erdélyben mennyire téma a budapesti, vagy a bukaresti Pride?

Zoltán: Erdélyben, az erdélyi románok között inkább a Bukarest Pride a megkövezendő és erre a Noua Dreapta (Új Jobboldal) nevű fasisztoid szervezet állandóan kontra-felvonulást szervez.

Botond: Az itteniek nem nagyon foglalkoznak egyikkel sem. Jellemző történet: székelyföldi falu, augusztus vagy június, Budapesten Pride. A bácsi megnézi a tévében, látja a nagy ellentüntetést. Nem érti. Megy a falu lelkészéhez: “Tiszteletes úr, nem értem, ezek a pestiek tisztára meg vannak bolondulva. Itt van a nyár, ilyenkor van jó idő, és ezek bolond pestiek tüntetnek a meleg ellen…” No hát így vagyunk a tájékozottsággal.

Ti egyébként részt vettetek már valamelyik Pride-on?

Zoltán: Sajnos nem voltam még sem itthon, sem pedig külföldön. A felvonulás többnyire szombaton van, én pedig pont szombatokon végzem a másik elfoglaltságomat, amely a zenével függ össze. Viszont ha valamelyik szombat összejön, biztosan megjelennék.

Botond: Én sem voltam még, de nagyon meggondolnám, hogy részt vegyek. Szerintem hatékonyabb kampány az elfogadásért a négyszemközti beszélgetés, ismerkedés. A felvonulásokon elég sok az "érdekes" figura, akik csak a sztereotípiákra erősítenek rá. Lehet, hogy mi már megszoktuk, de a média biztos, hogy szinte csak őket mutatja, s akkor megint megvan a bélyeg, hogy igen, ezek a buzik ilyenek. Szerintem a felvilágosító kampányok vagy a netes információs felületek, mint például régen a Meleg Szemmel, sorozat sokkal jobb szolgálatot tesznek.

A románok vagy a magyarok elfogadóbbak az LMBTQ emberekkel?

Zoltán: Egy embernek a más emberrel szembeni elfogadását nem a nemzetisége, hanem a nyitottsága, értelmi/érzelmi szintje határozza meg.

Botond: Érdekes ez... A bukaresti felvonulás sokkal kisebb méretű, mint a pesti, de valahogy nem érzek annyi gyűlölködést az emberek között itt, mint Magyarországon. Míg rengeteg buziviccet hallok Magyarországon, addig itt nagyon ritkán. A felmérések szerint nagyon konzervatív a román társadalom és az ortodox egyháznak elég nagy a befolyása a parlamentre is, bejegyzett élettársi kapcsolatról még szó sem lehet egyelőre. Ám ha belépsz a PlanetRomeóra vagy Grindrre, százszor több olyan pasast találsz, akik biszexuálisak, kifele mutatja a nagy heterót, esténként meg fiúkkal bújik ágyba. Különben ez – kicsit sarkítva – tökéletes ortodox szemlélet: vasárnap tudjad le a misén azt, ami az Istené, s aztán a következő héten csinálsz, amit akarsz. Ebből a szempontból képmutatóbb a román társadalom: forgatja a szemét, de esténként farkakat néz a neten, és fiúk után rohangál. Magyarországon úgy éreztem, hogy ebből a szempontból őszintébbek, de elutasítóbbak is. A falusi társadalomban nem is hallottak a melegekről, de egyértelműen ott is vannak. Sokszor belegondolok: sok agglegény, középkorú férfi, aki ráadásul alkoholista is,vajon miért lett az? Vajon nem amiatt, hogy meleg, és ezt mindenféle információ hiánya miatt nem tudta feldolgozni, vagy egyáltalán önmagának megfogalmazni?

A kisebbségek közül a melegek vagy a magyarok örvendenek nagyobb közutálatnak?

Botond: Ezt nehéz megmondani. A leggyűlölködőbbek azok, akik életükben se magyarral, se meleggel nem találkoztak. De ők elég kis százalékban vannak (az Új Jobboldal pl.), hangos felvonulásaik pedig inkább viccesek és szánalmasak, semmint rémisztőek. A fiatalabb réteg pedig már felvilágosultabb, tudják, hogy nemcsak a szomszéd falu malmáig létezik a világ. Úgyhogy lassan, de biztosan, itt is változás van. De ha egy átlag székelyföldit megkérdezek: a melegekkel legalább olyan intoleráns, mint egy caracali román, aki életében magyart nem látott, de azért utálja őket. S ha szembesíted azzal, hogyan várja el egy romántól, hogy megbecsülje a magyarokat, ha a másik kisebbséggel ő ugyanolyan intoleráns, akkor megsértődik. Különben álszent az egész "hagyománytisztelő" társadalom, ami elég erősen táplálja a régi erdélyi romantikát: szekeres, népviseletes bácsik, nénik éneklik munka közben az ősi népdalokat, és csakis népviseletben közlekednek a poros utcán. Nos, ez a megszentelt családi hagyományokat tisztelő réteg szerint az asszony nem ember, kuss a neve, körükben a legerősebb az alkoholizmus és a családi erőszak, valamint az öngyilkossági ráta. Ahogy hallottam, Korondon idén már 6-an lettek öngyilkosok, mind huszon-harmincévesek. Elnézést, kissé eltértem a témától...

A következő kérdés most inkább Zoltánhoz szól, hiszen te már éltél az előző rendszer idején is. Hogy látod, miben változott a melegek helyzete a 89-es forradalom óta?

Zoltán: 18 éves voltam a 89-es hatalomátvételkor. Valamikor 90-ben jelent meg egy hetilap Po(pó)rond néven, amelynek valószínűleg a 4-5. lapszámában volt az első meleghirdetés. Ez magyar kiadvány volt. Gondolom, román oldalról is volt ilyesmi, bár erről pontosabb adatot nem tudok. Viszont nyitást a 89-as esemény egyáltalán nem jelentett ebből a szempontból. Addig is titokban találkozhattak a melegek és azután is. Komolyabb nyitás 1994-ben történt, amikor megalakult az ACCEPT (romániai LMBTQ jogokért küzdő egyesület) amely a törvényesség határán lavírozott, tekintettel arra, hogy a BTK inkriminálta a melegpropagandát és a jogvédés is ennek számított. Mégis sikerült, hogy az egyesület égisze alatt ismeretterjesztő fórumok szülessenek, elinduljon egy, a 200-as BTK paragrafus megszüntetésére irányuló indítvány. Erre, ha jól tudom, 1998-ban elfogadóan csak két politikus, Mona Musca, illetve Eckstein-Kovács Péter válaszolt. Előbbi a Nemzeti Liberális Párt, utóbbi az RMDSZ színeiben. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, nem törvénybe ütköző most már melegnek lenni, viszont az emberek hozzáállása elég vegyes. Hazudnék, ha azt mondanám, nem történt változás az LMBTQ emberek megítélésében. Mind-mind többen és többen vannak, akik elfogadnak minket. Ez valószínűleg annak (is) köszönhető, hogy többen szembesülnek közvetlen környezetükben azzal, hogy itt vagyunk, köztük. Nem valami földönkívüli lények vagyunk, hanem érző, hús-vér emberek, akik ugyanabban a hajóban evezünk, és csak a szeretet megélésének módjában különbözünk tőlük.

erd2_4.jpgMelegellenes tüntetés Romániában.

Ismerkedés szempontjából számít, ki román és ki magyar? Egy ismerősöm számolt be arról, hogy mikor egy pozsonyi melegbárban kiderült, hogy ő magyar, a szlovák srácok nagyon visszautasítóak voltak vele. Ez nálatok mennyire jellemző?

Zoltán: Sokan vagyunk, sokfélék. Van akinek számít ez a nemzetiségi hovatartozás, akár történelmi kibékíthetetlenség miatt, másnak pedig a nyelvi nehézség miatt fontos ez. Nekem volt kapcsolatom úgy magyar sráccal, mint románnal, és nem mondhatnám, hogy valamelyikben rosszabbul éreztem volna magam. Ha igen, nem azért, mert az illető magyar vagy román. Viszont ha jól tudom, most is van olyan profil az egyik meleg ismerkedési fórumon, ahol az illető kiköti, hogy nem találkozik/ismerkedik cigányokkal, magyarokkal, stb… Megteheti ? Igen. Helyes ez a megközelítés? Szerintem nem, de ez nem változtat semmin, joga van hozzá. Erkölcsileg lenullázza az ilyesmi azt az elvárást, hogy fogadjanak el olyannak, amilyen vagyok. Tény, hogy valamilyen szempontból mindegyikünk behatárolja, hogy milyen emberrel szeretne kapcsolatot teremteni és bizonyos szempontból ez is lehet egy választási kritérium.

Botond: Ahogy itt észrevettem, semmi ellentét nincs magyar-román meleg között, illetve ha van, akkor az tudatlanságból fakad. De ahány román meleget ismerek, senkinek sincs semmilyen problémája. Sőt. Mintha lenne ilyen trófeagyűjtés a románok között: szeretnek magyarokat megcsípni, hallottam ilyen sztereotípiákat, hogy a magyaroknak nagy a farkuk, jók az ágyban. Mivel a meleg románok is megtapasztalják, hogy milyen kisebbséginek lenni, nyitottabbak más kisebbségek felé is. Szóval soha nem tapasztaltam olyat, hogy hűvösebbek lettek volna. Sőt. Meghallják, hogy magyar vagy, mindjárt felcsillan a szemük, mert méretekre gondolnak.

Feltételezem, hogy Bukarestben vannak meleg szórakozóhelyek, de Erdélyben milyen lehetőségei vannak egy melegnek vagy leszbikusnak, ha szórakozni/ ismerkedni szeretne?

Zoltán: Meleg szórakozóhelyek vannak az ország nagyobb városaiban. Bukarestben természetesen több is. Ezen kívül Erdélyben van Kolozsvárott, Nagyszebenben, egy időben működött Brassóban is, illetve Marosvásárhelyen. Az utóbbi időben Nagyváradról is kapok meghívókat. Ezeket leszámítva határ a csillagos ég, mert találkozni lehet bárhol, ha mindketten azt akarják. Megbeszélésre meg ott a két leginkább használt felület a Grindr, és a PlanetRomeo, bár használatos a Badoo, továbbá már a Facebook-on is elég merészen ismerkednek a melegek. Leszbikus társkereső oldalakról kevesebbet tudok mondani, magyarán azt, hogy van, és hogy van, aki használja is.

Botond: A bukaresti szórakozóhelyeket nem ismerem, állítólag jók. Kolozsváron van, a Delirio minden péntek és szombat este van buli. Kb. ennyiben ki is merül. Kicsike hely, egy pincéből átalakítva a belvárosban, ahol örökké tömegnyomor van. Havonta 1x szokott lenni Incognito Party ez már nagyobb, bérelt helyen. Ez egy kicsit elitistább akar lenni, főleg a kiöltözött, 25-30 plusszos, gazdagabb réteg látogatja, de ahogy láttam, elég sznobok. 2-4 vicces, kigyúrt pasas riszálja magát egész éjjel, és ha nem márkás cuccokban flangálsz, kinéznek. A Delirio kicsit "parasztosabb", de jobb a hangulat.
Temesváron is van Delirio, de azt nem tudom, hogy időszakos, vagy egész évben működik-e. Konstancán meg a nyári szezonban működik egy Iasi-ban, Aradon, Marosvásárhelyen időszakonként szerveznek melegpartikat. Ismerkedni gondolom mindenki a Rómeón vagy a Grindr-en ismerkedik. Mondjuk ez már nekem nem aktuális, 8 és fél éve párkapcsolatban élek.

erd2_2.jpgDelirio klub, Kolozsvár

Az erdélyi melegek mennyivel látják másabbnak a magyarországi melegek helyzetét?

Botond: Szerintem mindenképpen jobbnak látják, abból a szempontból, hogy még a félig kiüresített bejegyzett élettársi kapcsolat is több a semminél. Bizonyos fokú védettséget nyújt. Azon túl több a jogvédő szervezet, és a politika szintjén is van egynéhány politikai párt és képződmény, amelyik a melegjogok képviseletét felvállalja. Ilyen párt itt még nem akadt, csupán egyetlen független képviselő. A fő különbség még, amit látok, hogy a magyarországi vidékiek vagy bujkálnak, vagy futnak Budapestre. Itt azért többfelé lehet menni faluról: Bukarest, Kolozsvár, Temesvár, Brassó, Iasi stb. De a vidéki, falusi melegeknek ugyanolyan szar itt is, mint ott. De Pest mindig egy kicsit idealizált itt, aki dobbantani akar, oda megy. Ismerek egy meleg párt, akiknek szűk volt Kolozsvár, már 3 éve Pesten laknak. De ott sem tágult ki az életük, ugyanazt csinálják, mint itt. De az általános vélekedés az, hogy Magyarországon jobb melegnek lenni.

A politikával és az egyesülettel kapcsolatos kérdéseket jórészt már megbeszéltük Mónikával. Azt kérdezném még, hogy szerintetek kinek a feladata felvállalni a magyar melegek ügyeit? A román LMBTQ szervezeteknek, vagy a magyar kisebbség érdekeiért küzdő egyesületeknek?

Zoltán: Nem látom, hogy a magyar melegek problémái mások lennének, mint a románoké. Ettől függetlenül, bárki besegít, az azt hiszem, csak jó lehet. Azt viszont, hogy az erdélyi magyar érdekvédelmi szervezetek, a politikum észrevegyen és egyáltalán komolyan kezdjen venni minket, ahhoz nekünk kell tennünk valamit. Ez elkezdődött szerintem, remélem folytatása is lesz.

Botond: Az a helyzet, annyi baj van ebben az országban, hogy az LMBTQ kérdés egyelőre marginális. Kezdetnek jó az LMBTQ szervezetek támogatása, elég sok esetben tudnak diszkriminálás ellen fellépni, de politikai érdekérvényesítésre óriási szükség lenne. Túl nagy a befolyása a román ortodox egyháznak a parlamentre, mindenkire, így nem nagyon van áttörés. És társadalmi bázis sincs... Mindenképpen hivatalos formát kéne öltsön pl. ez az erdélyi LMBTQ facebook közösség. De ki vállalja fel? Legtöbb tag még nem teljesen out. Logikus módon félti egzisztenciáját, társadalmi beágyazottságát. Elég sok lett az utóbbi félévben tizenéves tag. Nekik igen kevés hányaduk vállalta fel önmagát nemcsak a család, hanem szűkebb-tágabb környezete előtt is. Egyelőre inkább működik baráti találkozóként, bár egy-két esetben már hallatta a hangját.

Nagyon szépen köszönjük az interjút Mónikának és a srácoknak is, egyúttal pedig sok sikert és kitartást kívánunk nekik a további munkához!

____________________________

J.Gábor - blogger, közösségépítő
Email: hello@melegedo.com

További cikkekért és érdekességekért kövess minket Facebook-on:

A bejegyzés trackback címe:

https://amelegedo.blog.hu/api/trackback/id/tr1611964625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.16. 18:56:51

Hol a birca? Csak nem történt valami baja?

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2016.11.16. 19:03:21

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Lehalt a szerverünk itt Moszkvában, így a tovaris nem kapta meg a mai napi direktívákat.

Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2016.11.16. 19:05:12

@Kreml propaganda osztály szófiai összekötő: Akkor most készenlétet kell a tovaris számára bérszámfejtenem, vagy rendes munkabért?

Márk_Márk 2016.11.16. 21:35:09

Hagyjuk már ezt a meleget meg LMBTQ-t.
Nevezzük a nevükön őket: buzik.

VaradiJanos 2016.11.17. 00:30:39

Az édesanyjába is berakhatná az aki ezt a hányadékot állandóan címlapra tereli.

VaradiJanos 2016.11.17. 00:31:59

@VaradiJanos: de hogy ne tűnjek buzifóbnak: berakhatja édesapjába is.

2016.11.17. 05:26:28

LMBTQ és LGBTQ helyett ma már LGBTQIA a használandó megjelölés (Q=queer, I=intersex, A=asexual). Aki nem követi a polkorrekt gondolatrendőrség legújabb szómágiás ámokfutását, az egy kirekesztő hetero barom :)

Ez az egész nem arról szól, hogy elfogadást akarnának, hisz senkit se érdekel, hogy otthon, a négy fal között kinek milyen testnyílásába élveznek. A cél a gondolatrendőrség révén a közbeszéd uralása, hogy ők mondhassák meg, hogy mit mondhatsz, gondolhatsz és mit nem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.17. 05:31:57

Gyerekek! Aggódom bircáért! Már eleve, hogy nem az első volt. De órák óta címlapon van a poszt é ő még nem állt neki homokozni? súlyosbodott az AIDS-e?

Mmarci 2016.11.17. 05:47:30

Kíváncsian kérdem: ha a gyermeketek életek állna, hogy meleg, akkor hogyan reagálnatok?

Mmarci 2016.11.17. 06:58:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: kiváló válasz a kérdésre egyben mutatja a színvonalad is

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.17. 07:52:02

@Mmarci: Melyik nikkeden említetted? És mijé tartanám számon mejikk nikkeden mit moncc?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.17. 07:53:35

@Mmarci: És mijé fontos bizonygatnod hogy heteró v?

Terézágyú 2016.11.17. 08:14:15

@Mmarci:
"Kíváncsian kérdem: ha a gyermeketek életek állna, hogy meleg, akkor hogyan reagálnatok? "

Én lelőném, mint egy kutyát, aztán büszke lennék magamra, hogy tettem valamit a társadalom egészségéért.

Ezt akartad hallani?

tobias2 2016.11.17. 08:54:49

"Én lelőném, mint egy kutyát, aztán büszke lennék magamra, hogy tettem valamit a társadalom egészségéért." Ez az a nagy keresztyéni szeretet, amely úgy átitat, hogy szottyogsz benne, mint hasmenés a gumicsizmában? Vagy még Attila atyánk és a kunok ősi kis-, nagy- és középkátéja? Hmmm?

Mmarci 2016.11.17. 09:35:28

@Terézágyú: nem is számítottam masra

Terézágyú 2016.11.17. 09:43:37

@Mmarci:
"nem is számítottam masra"

Örülök, hogy kielégítettelek.
Nem akarnád viszonozni esetleg?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.17. 09:44:44

@Mmarci: Örülök hogy segíthettem, hogy beismerd magadnak. Láthatóan boldoggá tett ez téged.

Mérnork 2016.11.17. 10:09:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Az iróniát nem érezted ki belőle?"
Az időskori elbutulás tünete lehet az irónia meg nem értése:
www.webbeteg.hu/cikkek/demencia/2951/ironia-es-demencia ;-)))

tobias2 2016.11.17. 11:12:02

Nem tudom, mi az a demencia. Nekem Alzheimerem van.

Mmarci 2016.11.17. 12:23:37

@Mérnork: nem, de tényleg érdekel a mi lenne ha

Mmarci 2016.11.17. 18:19:58

@Terézágyú: ezért nem utazom haza de van egy kancigany barátom o szívesen megpakol ha erre vágysz

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.11.17. 22:01:34

@Mmarci: Minden fekete vonaton van egy kancigány barátod? Nocsak! Így fizetsz a jegyért?

Terézágyú 2016.11.18. 08:48:16

@Mmarci:
"ezért nem utazom haza de van egy kancigany barátom o szívesen megpakol ha erre vágysz "

Nem erre vágytam.
Különben sem venném el tőled a mindennapi örömödet.